Dikt ..

hejj :), jag och mamma och suttit i soffan hela kvällen och kollat tv .
och sen har jag suttit och gjort en dikt som min mamma har gråtit till när jag läst upp den ! jag älskar dig mamma <3.
dikten ska jag lämna in till min svenska lärare per sen .
såhär låter min dikt..
(Man är rädd att förlora
Man är rädd att ha fel
Man är rädd för det onda
Man vill inte förändra,
splittra är svårt
Man vill ha allt kvar som det en gång var.
Man vill det goda och inte det onda.. men kan det onda vara gott ? och kan det goda vara ont ?
Om livet fortsatt som det en gång var så hade det aldrig vart så här bra idag.
Jag sitter här i soffan och diktar medan mamma lyssnar och gråter en skvätt,för att höra sanningen är inte lätt.
Dikten jag skrivit är i stort sätt klar men kärleken till dig och mitt hjärta säger att du är underbar och att vi har en lång bit kvar.)
Dikten handlar om det som har hänt fast i lite otydligare meningar med rim , min mamma satt och grät :( , jag hoppas ni läser den med känsla för det blir mycket mycket bättre då .
Jag ska lämna in den till min lärare imorgon , och jag hoppas han tycker den är bra för jag har suttit i ungefär 2 timmar och klurat vad jag ska skriva .
men den rör nog mer mig mamma  och sen pappa och bror om dom skulle höra den eftersom dom vet ju liksom vad det handlar om ..
Sen handlade det ju om Oscar på slutet av min dikt !♥
Jag är glad att jag har alla vänner och min kille Oscar och mina föräldrar för jag skulle inte direkt byta ut dom mot nått annat även fast vi bråkar& tjaffsar ibland .
Nu ska jag sova , alla får sova så gott .
puss !

Kommentarer
Postat av: moa

<3

2010-09-16 @ 15:53:23
URL: http://moaernestam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0